дослідницький проект

„Аналіз фінансово-економічних наслідків програм та дій політичних партій (блоків) України”

     Мета проекту „Аналіз фінансово-економічних наслідків програм та дій політичних партій (блоків) України” - комплексний моніторинг, аналіз та оцінка передвиборчих програм та післявиборчих дій політичних партій та блоків на предмет визначення їх фінансово-економічних наслідків для розвитку держави та добробуту населення України, а також донесення цієї інформації до відома широких верств громадськості з різних регіонів України.

     На першому, довиборчому етапі (березень 2006 р.) аналізуватимуться запропоновані різними політичними партіями чи блоками програми, заходи та дії, а також у цілому політика, яку пропонує втілювати та чи інша партія чи блок у разі їх обрання. На другому та третьому етапах, тобто через півроку та рік після створення нового парламенту, буде проведений аналіз відповідності законодавчої діяльності партій та блоків у парламенті та їх представників в уряді передвиборним обіцянкам, а також буде дана фінансово-економічна оцінка реальним діям, крокам, подіям та заходам, що приймалися чи просувалися представниками різних політичних партій чи блоків протягом першого та другого півроку роботи. Дослідження буде базуватися на використанні професійного аналітичного ресурсу УТФА, його членів та експертів. Аналітичні матеріали, підготовлені фахівцями УТФА за результатами дослідження, даватимуть систематичну, ретельну та кваліфіковану оцінку дій та намірів усіх політичних партій та блоків, що буде базуватися на аналізі безлічі розрізнених фактів - від висловів у ЗМІ до законодавчих ініціатив та голосування у парламенті.


     Запропоноване дослідження є унікальною спробою проведення систематичної, неупередженої та кваліфікованої оцінки законотворчої діяльності політичних партій України, що має стимулювати відповідальність партій за кожний вчинений крок, який у демократичній системі має узгоджуватися з тими обіцянками, з якими партії шли на вибори і за які одержали голоси виборців. Фактично, дослідження пропонує інструмент для оцінки відповідальності політичних партій: він дозволяє прослідкувати реальний тренд, до якого схиляється та чи інша партія (блок), порівняти його з задекларованими у партійних програмах і, таким чином, зробити висновки щодо відповідальності та спроможності партії (блоку) виконувати обіцянки та щодо доцільності обрання їх на майбутній термін. Відповідаючи на нагальну суспільну потребу в систематичній та узагальненій інформації про якість та характер діяльності обраних партій у законодавчій гілці влади, запропоноване дослідження носить надзвичайно суспільно важливий характер (адже звичайні виборці не мають інших джерел одержання такої узагальненої інформації) та набуває особливої актуальності в умовах пропорційної виборчої системи.
     Дослідження носить аполітичний, незалежний, неупереджений характер, оскільки його проводять експерти-аналітики з високим науковим та професійним досвідом, що є не приналежними до лав жодної з політичних партій. Дослідження має на меті кваліфікований аналіз фактів та вироблення об‘єктивних висновків. УТФА гарантує неупередженість дослідження не тільки своєю репутацією, 10-річним авторитетом та членством у двох міжнародних організаціях (європейській, EFFAS, та всесвітній, ACIIA), метою яких є підтримання стандартів етики та об‘єктивності у фінансовій аналітиці, але й своєю загальною суттю та метою існування у якості професійної аналітичної асоціації, що вже десятиріччя є незалежною від будь-яких політичних чи кон‘юнктурних впливів.
     Детальнішу інформацію щодо проекту та можливості отримання збірників аналітичних висновків можна одержати у керівника проекту Носової О.В. (тел. 8-050-300-68-81, email: olganosova@mail.ru).



     
     Дослідження має на меті висвітлення насамперед фінансово-економічних наслідків запропонованих та здійснених кожною партією політичних програм та заходів, а саме: їх вплив на економічне зростання, конкурентоспроможність та стабільність країни в цілому та окремо по секторах економіки (наприклад - промисловість, аграрний сектор, сектор послуг, будівництва, фінансовий сектор; імпортний або експортний сектори; національне або закордонне виробництво та ін.). Оцінюватиметься найбільш вірогідна динаміка основних фінансово-економічних показників - інфляція, реальні доходи населення, валютний курс, ВВП, рівень податків та вплив на розвиток бізнесу, стан державного бюджету, динаміка споживання та інвестицій, можливість виникнення кризових явищ і т.ін. Аналізуючи пропозиції та реальні дії тієї чи іншої партії, увага буде приділятися і ступеню соціальної орієнтованості відповідної політики, а також можливим наслідкам для широких верств населення, наприклад, щодо впровадження пенсійної реформи, фінансового вдосконалення системи медичного обслуговування та освіти, розвитку страхового сектору та фондового ринку як альтернативних джерел накопичення, підвищення доходу та рівня фінансової безпеки.




Результати першого етапу (аналіз передвиборчих програм), лютий-березень 2006 р.
Результати другого етапу (аналіз законотворчої діяльності за перші півроку роботи парламенту), травень – листопад 2006 р.
Результати третього етапу (аналіз законотворчої діяльності за друге півріччя роботи парламенту), листопад 2006 – березень 2007 р.
Основні результати за рік